FAQ

Hoe kunnen we je helpen?

Hoe voeg ik een herhaalde reservatie toe?

Je kan een herhaalde afspraak in één keer in de agenda zetten. Dit kan enkel door een beheerder, een klant kan dit niet doen.

  1. Je klikt ergens in de agenda waar je de eerste afspraak wil maken
  2. Bij type selecteer je ‘Customer'
  3. Je kiest de venue
  4. Je zet de datum, begin, einde van de eerste reservatie
  5. Dan kies je bij Herhalen of dit dagelijks, wekelijks, maandelijks … moet gereserveerd worden, en je kiest ook de einddatum.
  6. Je vult ook de naam en email adres van de klant in

Wanneer je bovenaan op ’Save’ klikt zal er 1 email naar de klant vertrekken, met de details van enkel de eerste reservatie. We werken er nog aan om duidelijk te maken dat het in dit geval over een herhaling gaat, dat blijkt niet direct uit de email.



Hoe kan ik een overzicht maken van de reservaties?

Je kan dit doen onder 'Reports'.

Genereer een nieuw rapport met de knop 'New Report':

  1. Geef een naam in voor dit rapport
  2. Onder 'Schedule' kan je het rapport automatisch en periodiek genereren en per email opsturen.
  3. Onder 'Date range' kies je de periode voor dewelke je de reservaties wil oplijsten.
  4. Onder 'Venues' kies je de diensten of faciliteiten. Je kan ze ook allemaal kiezen.
  5. Onder 'Reservation Types' kies je de reservaties. Als je een overzicht wenst van de reservaties door klanten kies je alle types onder 'Customer reservations'.
  6. De juiste CSV delimeter hangt af van de instellingen van je computer. In Europa is de puntkomma het meeste gebruikt.
  7. Klik 'Save' om het rapport te behouden.

Als je gekozen hebt om het rapport periodiek te genereren, zal dit per email opgestuurd worden.

Je kan ook op elk moment het rapport genereren door rechts onderaan op 'Generate CSV' te klikken.

menu

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x